Siirry pääsisältöön

Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on huhtikuu, 2016.

ELÄ TAVOITTEESI MUKAISESTI!

Lähtökuopissa on helppo hymyillä. Kuka tahansa kykenee keksimään itselleen tavoitteen, mutta vain käytäntö muuttaa asioita. Usein tavoitteenasettelussa ei mietitä sen merkitystä motivaatioon.

Usein laaditaan tavoitteita ja lupaksia mitä aiotaan lähitulevaisuudessa tehdä ja millaista elämää elää. Karu totuus on kuitenkin se, että lupauksen lunastajia on pieni määrä lupausten ja tavoitteiden asettajista. Miksi on helppo luvata ja visioida, mutta käytännössä vaikea toimia lupausten mukaisesti? Mikäli homma ei ole omissa käsissäsi, sitoutuminen tavoitteeseen vähenee. Ulkopuolisten on hyvä tukea tavoitetta, mutta tavoitteen täytyy lähteä omista tarpeista.

Kun urheilija asettaa itselleen tavoitteen, hän tietää, että tavoitteiden täytyy olla mitattavissa ja konkreettisia. Jos urheilijan tavoite olisi vain menestyä, niin milloin tavoite olisi saavutettu? Tavoitteen täsmentäminen on siis tärkeää. Esim. " haluan laihtua!" ei ole konkreettinen tavoite. Mutta esim. viiden kilon painonp…

PALJONKO PAINOJA?

Jos tangossa ei ole tarpeeksi rautaa, ei se lihas kasva. Mutta kuinka paljon on tarpeeksi?

Paljonko nousee penkistä? Millä painolla kyykkäät? Mietitkö, että mitä väliä sillä on? Eikö se riitä, että lihaksissa tuntuu mukava polte? Miksi pitäisi pyrkiä joihinkin tiettyihin treenipainoihin? No esimerkiksi siksi, ettei kroppa kiinteydy ilman riittävää voimatasoa.

Jos et ole juurikaan treenannut lihasvoimaa, huonoja uutisia: lihaksesi ovat unessa. Arkiaskareissa, juoksulenkillä ja jopa lihaskuntojumpissa lihaksesi käyttävät vain hitaita soluja. Nopeat lihassolut, ne voiman kasvattamisessa tärkeät, vain laiskottelevat. Et siis kiinteydy, eikä lihas kasva.

Sinun on turha haaveilla pyöreistä pakaroista, erottuvista olkapäistä tai kivoista käsivarsista, ellet pysty liikuttelemaan riittävän isoja rautoja. Näin se vain on. Sporttisten muotojen lisäksi saat kasvaneesta voimasta ja lihasmassasta muutakin hyötyä. Aineenvaihduntasi tehostuu ja voit syödä enemmän lihomatta.

Tyypillinen ongelma on se…

VOIKO ETÄVALMENNUKSELLA SAADA TULOKSIA?