Siirry pääsisältöön

TULOKSIIN PERSONAL TRAINERIN AVULLA


Yhä useammat haaveilevat entistä enemmän elämäntapamuutoksesta ja terveellisemmistä elämäntavoista. Jarruna saattaa kuitenkin toimia rutiinien puute, aloittamisen hankaluus ja tietämättömyys. Personal trainerista saattaa olla näihin ongelmiin apua.

Sohvaperunakin voi muuttua innokkaaksi liikkujaksi kun elämäntapojen muutoksessa on mukana ammattilainen, joka ei rääkkää henkihieveriin, vaan auttaa sopivin askelin kohti uusia elämäntapoja.
Personal trainer on paljon muuta kuin kesken suorituksen öykkäröivä lihaskimppu. Personal trainer tukee uusien elämäntapojen omaksumisessa, suunnittelee asiakkaan ruokavalion sekä etsii ja ohjaa asiakasta sopiviin liikuntamuotoihin.

Jos haaveissa siintää mittava kuntoremontti tai useiden kilojen painonpudotus, ei tulokset tapahdu hetkessä eikä pelkästään liikuntaa lisäämällä. Toisinaan junnaava kehitys tai kilojen pudottamisen vaikeus vievät ilon koko liikunnalta.

Oli tavoite mikä tahansa liikuntaharrastusta tukeva ruokavalio on yksi tärkeimmistä ja juurikin tässä on personal trainerin apu korvaamaton.

Kuntosaliharjoittelusta saatu hyöty on parhaimmillaan jopa kaksinkertainen jos harjoittelun tukena toimii personal trainer. Omatoimisesti harjoittelun aloittaneista 40-60% jättää harjoittelun kesken ensimmäisten 3-6 kk aikana.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

VÄSYTTÄÄKÖ RUOKAILUN JÄLKEEN?

PALJONKO PITÄÄ SYÖDÄ?

Nyt ei puhuta laihduttamisesta eikä lihasmassan kasvattamisesta, vaan yleisesti päivittäisestä energiantarpeesta.
Kaikki tarvitsevat energiaa, vaikka tarkempi määrä onkin yksilöllistä. Energian tarve on se määrä energiaa, joka pitää kehosi painon, koostumuksen ja fyysisen aktiivisuutesi hyvää terveyttä ylläpitävällä tasolla. Tarvitset energiaa perusaineenvaihduntaan (jotta sydän sykkii, keuhkot toimivat, entsyymejä ja hormoneja syntyy jne.), ruoan aiheuttamaan lämmöntuottoon, liikkumiseen ja kaikkeen muuhun tekemiseen. Energiantarpeeseen vaikuttaa mm. sukupuoli, ikä, paino, lihasmassa ja liikunnan määrä. Mitä nuorempi, mitä enemmän lihasmassaa, mitä enemmän painoa ja mitä enemmän liikkuu, sitä suurempi on perusaineenvaihdunta ja sitä suurempi on päivittäinen energiantarve.
Suurin osa energiastasi kuluu perusaineenvaihduntaan ja kun tähän lisätään fyysinen aktiivisuutesi, saadaan päivittäinen energiantarpeesi. Kokonaisuuteen vaikuttaa paljon muukin päivän aktiivisuus kuin liikunta, ku…

SYÖTKÖ LIIAN VÄHÄN?

Luulitko, että mitä vähemmän syöt, sitä tehokkaammin laihdut? Totuus on se, että liian vähäisen syömisen seurauksena painonpudotus voi tyssätä heti alkuunsa tai ainakin hidastua oleellisesti. Lihasmassasta on turha haaveillakaan liian vähäisellä syömisellä.
Kun kehosi huomaa, että ravintoa on saatavilla liian niukasti, se tarrautuu jäljellä oleviin energiavarastoihinsa kaikin keinoin. Elimistösi menee niin sanotusti säästöliekille. Säästöliekissä energiankulutus vähenee ja aineenvaihdunta hidastuu eikä paino tällöin putoa. Kaikki ylimääräinen liike vähenee ja sitä myötä myös kulutus heikkenee. Aineenvaihdunnan hidastuessa keho ei suostu enää luovuttamaan rasvaa, vaan alkaa ottaa energiaa mm. lihaksista. Yleisin ja suurin virhe painonpudottajille on tässä tilanteessa vähentää kaloreita entisestään.
Liian vähäisen syömisen vuoksi lihasmassasi katoaa ja syömiseen liittyvät mielitekosi kasvavat. Jos saat energiaa syömisistäsi liian vähän, liikkuminenkaan ei huvita. Varoituskellojen pitäi…