Siirry pääsisältöön

TULOKSIIN PERSONAL TRAINERIN AVULLA


Yhä useammat haaveilevat entistä enemmän elämäntapamuutoksesta ja terveellisemmistä elämäntavoista. Jarruna saattaa kuitenkin toimia rutiinien puute, aloittamisen hankaluus ja tietämättömyys. Personal trainerista saattaa olla näihin ongelmiin apua.

Sohvaperunakin voi muuttua innokkaaksi liikkujaksi kun elämäntapojen muutoksessa on mukana ammattilainen, joka ei rääkkää henkihieveriin, vaan auttaa sopivin askelin kohti uusia elämäntapoja.
Personal trainer on paljon muuta kuin kesken suorituksen öykkäröivä lihaskimppu. Personal trainer tukee uusien elämäntapojen omaksumisessa, suunnittelee asiakkaan ruokavalion sekä etsii ja ohjaa asiakasta sopiviin liikuntamuotoihin.

Jos haaveissa siintää mittava kuntoremontti tai useiden kilojen painonpudotus, ei tulokset tapahdu hetkessä eikä pelkästään liikuntaa lisäämällä. Toisinaan junnaava kehitys tai kilojen pudottamisen vaikeus vievät ilon koko liikunnalta.

Oli tavoite mikä tahansa liikuntaharrastusta tukeva ruokavalio on yksi tärkeimmistä ja juurikin tässä on personal trainerin apu korvaamaton.

Kuntosaliharjoittelusta saatu hyöty on parhaimmillaan jopa kaksinkertainen jos harjoittelun tukena toimii personal trainer. Omatoimisesti harjoittelun aloittaneista 40-60% jättää harjoittelun kesken ensimmäisten 3-6 kk aikana.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

VÄSYTTÄÄKÖ RUOKAILUN JÄLKEEN?

NYT RULLATAAN!

Kiristää ja kipuilee, pitäisikö mennä hierojalle? Venyttely ei tuota tulosta, liikkuvuus ei parane eikä jäykkyydet lähde. Mitä jos hankkisit itsellesi rullan? Voit säästyä parhaimmassa tapauksessa hierontakäynneiltä ja mikä parasta, voit rullailla milloin vaan ilman ajanvarausta ja ihan ilmaiseksi.
Suurimmalla osalla meistä on, ainakin joskus, lihaksissaan triggerpisteitä eli ärtyneitä kipukohtia. Varsinkin liikkumattomuus ja liika istuminen aiheuttaa lihasten jumiutumista ja huonoa toimivuutta. Mutta näin käy myös aktiivisen liikunnan harrastajankin, mikäli ei satsata kehonhuoltoon. Rullauksella saadaan avattua näitä jumitiloja ja sitä myöten parannetaan kehon liikkuvuutta, mutta myös lihasten voimantuottokykyä.
Vaikka sinulla ei olisi kiputiloja eikä liikkuvuusongelmia, suosittelen silti käyttämään rullausta. Paremman voimantuoton lisäksi rullaus vähentää lihaskipuja, auttaa palautumisessa ja parantaa jopa ryhtiä. Kehonhuoltoa ei siis pidä aloittaa vasta kipujen ilmaannuttua.

Rull…

PALJONKO PITÄÄ SYÖDÄ?

Nyt ei puhuta laihduttamisesta eikä lihasmassan kasvattamisesta, vaan yleisesti päivittäisestä energiantarpeesta.
Kaikki tarvitsevat energiaa, vaikka tarkempi määrä onkin yksilöllistä. Energian tarve on se määrä energiaa, joka pitää kehosi painon, koostumuksen ja fyysisen aktiivisuutesi hyvää terveyttä ylläpitävällä tasolla. Tarvitset energiaa perusaineenvaihduntaan (jotta sydän sykkii, keuhkot toimivat, entsyymejä ja hormoneja syntyy jne.), ruoan aiheuttamaan lämmöntuottoon, liikkumiseen ja kaikkeen muuhun tekemiseen. Energiantarpeeseen vaikuttaa mm. sukupuoli, ikä, paino, lihasmassa ja liikunnan määrä. Mitä nuorempi, mitä enemmän lihasmassaa, mitä enemmän painoa ja mitä enemmän liikkuu, sitä suurempi on perusaineenvaihdunta ja sitä suurempi on päivittäinen energiantarve.
Suurin osa energiastasi kuluu perusaineenvaihduntaan ja kun tähän lisätään fyysinen aktiivisuutesi, saadaan päivittäinen energiantarpeesi. Kokonaisuuteen vaikuttaa paljon muukin päivän aktiivisuus kuin liikunta, ku…